duminică, 11 mai 2014

MEFISTO ȘI DEMONUL ILUZIEI

Rătăcesc departe de zorii strecurați prin sita nopții, în abisul neînvins de lumina ce-și caută diminețile printre urme de raze. Acasă pe drumul pustiit în singurătatea ce merge din idealul de a fi mai aproape de sinele memoriei.
În desele călătorii, să întâlniți furtuna ființei, să simțiți cum învăluie – până la sufocare – memoria prea obosită să strige către neant? Da.
În demersul către necunoscut am prins adică încât tocmai prilejul să cunosc predecesorul neantului, să-i ascult vocea răgușită de țipătul funerar și să dialogăm la marginea dintre iluzii.
L-am întrebat:
Mefisto – cu cât îmi pot vinde suferința?
Și cumva neștiut dar mi-a răspuns:
Tu ești acel demon al iluziei ce rătăcește când la o margine când la o alta a abisului, tu sfărâmi nenatul cu singurătățile pe care le-ai legat de sinele pământesc, iar suferința ți-ai amanetat-o de mult timp aceluia ce nu a știut să privească în oglinda pustiului.
Dar totuși, Mefisto?
De ce trebuie să-mi cunosc suferința printre iluziile vieții?
De ce nu pot să-mi clădesc iluziile pe ziduri de nisip, doar atât cât să mi se pară ce sunt reale?
Tu ești demonul iluziei, iar eu sunt Mefisto ce-ți vorbește din neantul așteptării. Nu îți voi oferi răspunsuri gratuite, nu îți voi acorda șansa la neșansă, te voi lăsa să-ți găsești singură drumul prin singurătățiile născute din faptele sinelui. Tu chiar îți dorești să aflii răspunsuri fără a mai căuta în dicționarul vieții, vei fi mulțumită să le găsești așa?
Crezi că e ușor să fi un neant precum neantul să fie esența fiecăruia?

Te voi căuta în pustiul oglinzii, dragă Mefisto cam pe când cifra șapte se va multiplica în singurătatea întrebării.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu